Blijf bereikbaar

met triage-ondersteuning

van SOS Services

Triage-ondersteuning voor huisartsenposten

Heeft jouw huisartsenpost moeite met het invullen van de telefonische triage? Het tekort aan triagisten en de toenemende zorgvraag leidt in heel Nederland tot lange wachttijden en druk op de spoedzorg.

SOS Services levert direct inzetbare (junior) triagisten vanuit een landelijke pool. Met de inzet van zowel junior triagisten (geneeskundestudenten in de masterfase) als gediplomeerde triagisten hebben we voor elke HAP een passende oplossing. Onze oplossing is snel implementeerbaar en helpt de spoedzorg toegankelijk te blijven.

Met onze unieke werkwijze garanderen we kwaliteit, professionaliteit, expertise en maximale flexibiliteit. Hierbij staat een goede en prettige samenwerking  met de collega’s op de post altijd voorop!

Waarom huisartsen vertrouwen op SOS Services

Diverse huisartsenposten in Nederland gingen je al voor, en werden weer goed bereikbaar dankzij de samenwerking met SOS Services.

‘’De werkdruk is nu weer hanteerbaar en de kwaliteit van de SOS Services-triagisten is gelijk aan die van ons. 

Samen zorgen we voor snelle, effectieve hulpverlening aan patiënten en hebben we weer een goed draaiende post!’’

Linda Soute
Teamleider, HAP SHoKo

Triage-ondersteuning: hoe het werkt

Wij werken met een landelijke pool van triagisten en junior triagisten, die meebellen vanuit de wachtrij van de HAP. Onze triagisten werken vanuit huis, onder supervisie van de regieartsen op de post. Alle triagisten, inclusief junior triagisten, voeren zelfstandig triage uit. Ze zijn direct inzetbaar. 

Dit flexibele model biedt jouw HAP de keuze tussen ervaren triagisten, junior triagisten of een combinatie, afhankelijk van de behoefte. Onze ondersteuning is 24/7 beschikbaar en kan flexibel, tijdelijk of ad hoc worden ingezet. De voordelen? Een efficiënte en prettige inzet van personeel, optimale kostenbeheersing én altijd gewaarborgde zorgkwaliteit. 

Onze impact

24/7

Inzetbaar voor triage,
ad-hoc en doorlopend

1.800+

Uren triage
uitgevoerd in 2024

7+

Huisartsenposten in heel
Nederland ondersteund

Zeker van betrouwbare triage-ondersteuning

Icoon van een diamant,

Ontzorging

We zijn 24/7 inzetbaar en nemen een groot deel van de werklast weg bij de triagisten op de post, zodat de huisartsenpost altijd goed bereikbaar blijft.

Coaching

Door bijscholing, intervisie en casuïstiekbesprekingen blijft ons team up-to-date en blijft de kennis en kunde door ontwikkelen.

Expertise

Onze hulpverleners zijn goed opgeleid, continu begeleid en verder getraind door ervaren trainers en regieartsen.

Flexibiliteit

Ons team werkt op afstand en sluit naadloos aan – we conformeren ons aan de werkprotocollen van de HAP.

Veelgestelde vragen over triage-ondersteuning

Kan SOS Services 24/7 ondersteuning bieden?

Ja, SOS Services kan 24/7 triage-ondersteuning bieden, afhankelijk van de specifieke afspraken en behoeften van de opdrachtgever.

Ja, SOS Services kan flexibel inspelen op last-minute aanvragen, afhankelijk van de beschikbaarheid van personeel.

Ja, door efficiënte triage kunnen patiënten sneller naar de juiste zorg worden verwezen, wat leidt tot kortere wachttijden. Daarnaast bellen onze medewerkers mee uit de wachtrij van de HAP, dus dit leidt direct tot meer capaciteit.

 Onze triagisten werken vanuit huis volgens strikte beveiligingsrichtlijnen. De laptop waarop ze werken is voorzien van alle benodigde beveiliging, ze loggen beveiligd in op de software van de HAP en werken binnen een ISO-gecertificeerde omgeving om de privacy en veiligheid van patiëntgegevens te garanderen.

SOS Services werkt met goed opgeleide professionals en hanteert strikte kwaliteitscontroles, trainingen en supervisie om de zorgkwaliteit te garanderen.

Niet helemaal – junior triagisten voeren hetzelfde werk uit als ervaren triagisten, maar hebben minder vakinhoudelijke ervaring en werken vaak onder begeleiding. Onze junior triagisten zijn echter altijd zelfstandig, kundig en bekwaam.

Dit verschilt per organisatie, maar doorgaans duurt het implementatieproces ongeveer een week. De medewerker is vakinhoudelijk direct klaar om te starten.

SOS Services richt zich voornamelijk op triage. Benieuwd of wij kunnen helpen met jouw specifieke uitvraag? Neem gerust contact op!

De kosten variëren afhankelijk van de afspraken en de specifieke behoeften van de opdrachtgever. Neem contact met ons op voor een op maat gemaakte offerte.

stephanie
Stéphanie Hiel, Operationeel Teammanager Huisartsenposten

Neem contact op met Stéphanie