24/7 capaciteitsondersteuning voor de zorg en publieke sector
Wij zijn 24 uur per dag. 7 dagen per week bereikbaar om uw klanten te helpen in onvoorziene situaties. Wij zorgen voor de juiste hulp op het juiste moment, waar ook ter wereld.
Hieronder vindt u de meest voorkomende vragen en antwoorden op uw mobiliteitshulp vragen.
Wanneer wordt mijn voertuig bij de garage in Nederland afgeleverd?
Vanuit het buitenland
De transportduur vanuit het buitenland bedraagt gemiddeld twee weken. In het zomerseizoen kan dit oplopen tot drie à vier weken vanwege de drukte. Uw voertuig wordt bij de door u opgegeven garage afgeleverd, en de garage zal u informeren zodra dit is gebeurd.
Binnen Nederland
Belangrijk: Indien uw voertuig beschadigd is aangekomen, kunt u een klacht indienen bij de transporteur. De contactgegevens van de transporteur zijn bij ons op te vragen via ons mailadres: mobility@sosinternational.nl
Hoelang duurt het voordat hulp ter plaatse is bij mijn voertuig?
Binnen Nederland
In het buitenland
Kan ik de status van het transport van mijn auto volgen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om het transport van uw voertuig live te volgen. Wij adviseren u om de garage waar uw voertuig wordt afgeleverd te vragen om u te informeren zodra het voertuig is gearriveerd.
Kan ik contact opnemen met de transporteur voor updates?
Als uw voertuig na de aangegeven termijn nog niet is afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen via mobility@sosinternational.nl
Heb ik recht op vervangend vervoer als mijn auto niet snel gerepareerd kan worden?
Dit hangt af van uw verzekering. Controleer uw polis om te zien of u hiervoor verzekerd bent.
Let op: In het buitenland is een creditcard verplicht om een vervangend voertuig te krijgen.
Hoe kom ik bij het vervangend vervoer?
Wat voor vervangend vervoer kan ik verwachten?
Mag ik ook naar huis vliegen?
Ja, mits uw verzekering dit dekt. Dit dient vooraf met ons te worden overlegd
Heb ik recht op hotelovernachtingen? Hoeveel dagen en welk bedrag?
Dit verschilt per verzekeraar. Meestal geldt:
Controleer uw polisvoorwaarden voor de exacte dekking.
Wie betaalt de diagnose- en reparatiekosten van mijn voertuig?
Hoe kan ik gemaakte kosten in het buitenland declareren?
Worden de sleep- en transportkosten rechtstreeks met mijn verzekering geregeld?
Ja, deze kosten worden doorgaans rechtstreeks met uw verzekering afgehandeld.
Waar kan ik informatie over de diagnose van mijn voertuig vinden?
Wie bepaalt of mijn auto gerepareerd wordt of naar Nederland teruggebracht moet worden?
Indien de garage de auto niet binnen 2 tot 4 werkdagen kan repareren, kunt u ervoor kiezen om uw voertuig naar Nederland te laten transporteren.
Kan ik zelf een andere garage in het buitenland kiezen voor de reparatie? Ja, mits de garage zich niet te ver van de incidentlocatie bevindt. Bij schade: Let op de polisvoorwaarden i.v.m. eventuele eigen risico.
Kan ik mijn voertuig ook in Nederland laten maken?
Ja, indien:
In deze gevallen kan het voertuig naar Nederland worden getransporteerd.
Mijn auto is total loss verklaard in het buitenland. Wat zijn mijn opties?
U heeft twee opties:
Rietbaan 40-42
2908 LP Capelle aan den IJssel
Netherlands
+31 (0)20-6515151
Een wereld aan hulp.
Altijd en overal.
©2025 SOS INTERNATIONAL – ONTWIKKELD DOOR SNAZZY DIGITAL AGENCY