SOS International
biedt een wereld
aan hulp,
altijd en overal
Hulp nodig?
Heeft u pech of een ongeval met uw vervoersmiddel? Of heeft u in het buitenland medische zorg nodig? Wij helpen u graag verder.
Ik heb Mobiliteitshulp nodig
Zo bieden we u mobiliteitshulp bij pech en schade
Heeft u te maken met pech of schade aan uw (lease)auto, motor, boot, fiets, camper of caravan? SOS International is een specialist op het gebied van mobiliteit in binnen- en buitenland. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer kunt gaan en staan waar u wilt! Wij regelen de reparatie bij een van onze partners of – waar nodig – organiseren we vervangend vervoer of zelfs een vervangende caravan of camper.
- Bel naar het telefoonnummer dat op het polisblad van uw reisverzekering of op de Groene Kaart staat. Zo kom je in contact met de hulpverleners van SOS International.
- Heb je deze gegevens niet bij de hand? Bel dan ons algemene telefoonnummer +31 (0)20-6515151.
- En zorg dat u de polisnummers van uw ziektekostenverzekering en reisverzekering bij de hand hebt.

Ik heb Medische Hulp nodig
Zo bieden we u medische hulp
Direct medische zorg nodig?
Bel het lokale alarmnummer, in de meeste landen is dat 112.
Spoedgeval?
Bel naar het telefoonnummer dat op het polisblad staat van de reis- en of zorgverzekering of op het pasje van de zorgverzekering. Zo kom je in contact met de hulpverleners van SOS International. Heb je deze gegevens niet bij de hand? Bel dan ons algemene telefoonnummer +31 (0)20-6515151.
Hulpvraag digitaal melden
Het is mooi als u uw hulpvraag of de update van uw medische situatie digitaal aan ons meldt. Dan hebben we alle gegevens overzichtelijk bij elkaar in één dossier. Digitaal melden doet u met de button hieronder; u komt dan op de website van CED Group, waar SOS International onderdeel van is.
<scroll hieronder verder>

Gaat u zelfstandig naar een ziekenhuis of arts?
In de Europese Unie en met name West-Europa is de zorg van goede kwaliteit. U kunt gerust een lokale huisarts bezoeken of naar een openbaar ziekenhuis gaan. Gaat u naar een staatsziekenhuis, dan worden de kosten gedekt via de EHIC (European Health Insurance Card) van uw zorgverzekering; zie de achterkant van uw zorgpas. Gaat u naar een privé-ziekenhuizen, dan is de vergoeding afhankelijk van uw verzekeringsvoorwaarden. Ook in de VS, Canada en Australië is de medische zorg goed. In de VS kunt u voor lichtere klachten zelfs naar een zogenaamde walk-in-clinic gaan.
Enkele tips voor bezoek aan arts of ziekenhuis
- Noteer de naam van het ziekenhuis en de behandelend arts, en geef dit door bij uw melding aan SOS International.
- Gebruik de app van Google Translate als u de taal niet kent en het gesprek niet (helemaal) begrijpt.
- Vraag altijd een medisch rapport op van uw bezoek bij de arts.
- Houd SOS International op de hoogte van de medische ontwikkelingen.
- Wees u ervan bewust dat in het buitenland de nadruk ligt op de medische zorg door een arts en dat de verpleegkundige zorg vaak anders is dan in Nederland.

Wat mag u van ons verwachten?
Bij SOS International staan meer dan 200 hulpverleners 24/7 voor u klaar om u verder te helpen. Wat mag u van ons verwachten nadat u een melding of verzoek om medische hulp hebt gedaan?
- Medische zorg
Op grond van uw klachten beoordelen wij of het gaat om spoedeisende hulp of om planbare zorg, die eventueel later in Nederland kan plaatsvinden. Komt het tot een ziekenhuisopname in het buitenland, dan beoordelen wij de kwaliteit van het ziekenhuis en verzorgen eventueel de evacuatie naar een ziekenhuis met betere voorzieningen. Tijdens de opname, volgen wij uw dossier nauwkeurig, op basis van de medische rapporten. - Repatriëring
Wij bespreken samen met uw behandelend arts of en wanneer u terug naar Nederland kunt komen (repatriëring), en of u dan hier opnieuw moet worden opgenomen. Ons medisch team beoordeelt of u veilig en verwantwoord vervoerd kunt worden en of er opname nodig is in een ziekenhuis, een revalidatie- of zorginstelling. Voor we overgaan tot repatriëring hebben we een medisch rapport nodig, plus een ‘fit to fly-fit to travel-verklaring’ van uw behandelend arts. Daarnaast wordt er een ADL ingevuld, een vragenlijst over uw Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen. Simpel gezegd: een vragenlijst over wat u wel en niet kunt. - Noodzakelijke voorzieningen thuis
Zijn er voorzieningen thuis nodig, dan loopt dit via uw huisarts.
Wat doen wij?
SOS International is de grootste onafhankelijke alarmcentrale van Nederland. Heeft u te maken met pech of schade onderweg? Bent u in het buitenland ziek geworden of heeft u letsel opgelopen? Onze hulpverleners zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om u te helpen bij onvoorziene situaties. Zelfs als u voor uw eigen voordeur staat met een afgebroken sleutel in het slot. Geen opgave is ons te groot. SOS International zorgt voor de juiste hulp, in Nederland en ver daarbuiten.
Wat van waarde is,
moet van waarde blijven
SOS International is de grootste onafhankelijke alarmcentrale van Nederland. Met meer dan 200 hulpverleners werken we vanuit de gedachte dat wat voor iemand van waarde is, van waarde moet blijven. Wordt die waarde onverhoopt aangetast, dan lossen we dat op. Snel, efficiënt en met empathie. We helpen anderen zoals we zelf geholpen zouden willen worden. Daarbij kijken we steeds naar nieuwe mogelijkheden om gedupeerden de beste klantervaring te bieden: nieuwe diensten, nieuwe communicatievormen en verbeterde samenwerkingsrelaties met onze uitvoerders.

Gouden combinatie
van mens en techniek
SOS International is méér dan alleen noodhulpverlening. Sinds 2016 zijn we onderdeel van CED Group. Hierdoor is hulpverlening én schadeafwikkeling samengebracht in één proces; van noodhulp en opvang van alle werkzaamheden bij schade tot en met het daadwerkelijk laten herstellen van schade en regres. Wij geloven in de gouden combinatie van persoonlijke aandacht en technologie. Voor alle procesonderdelen ontwikkelen we innovatieve, ondersteunende platforms, apps en tools. Zodat we tijd en ruimte overhouden voor persoonlijke aandacht en hulp in de gevallen waarbij dit nodig is.
