Gedreven door
een grote maatschappelijke
verantwoordelijkheid

Cijfers en getallen zeggen niet alles. De kern van SOS International is dat de organisatie en de hulpverleners gedreven worden door een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid: er zijn voor mensen, op het juiste moment, met de juiste ondersteuning in impactvolle situaties. Onze competenties, waarden en maatschappelijke ambities onderstrepen dit.

Unieke competenties

Empathie. Daadkracht. Overtuigingskracht. Dat zijn de competenties van onze hulpverleners die uw klanten direct kunnen helpen in onvoorziene situaties. In 45 jaar heeft SOS International unieke en breed inzetbare competenties opgebouwd voor noodhulpverlening, en als crisis- en calamiteitenorganisatie:

We are flexible
and agile

We operate nationally
and internationally

Agile upscaling

Our staff is
available 24/7

Our staff is suitably
trained and often
multilingual

We quickly
comprehend complex
situations

We zijn flexibel en agile

We opereren nationaal en internationaal

We kunnen snel opschalen

Onze medewerkers zijn klantgericht en empathisch.

Onze medewerkers zijn hoogopgeleid en vaak meertalig

We hebben snel inzicht in complexe situaties

Klantgericht, met aandacht voor mensen en empathisch

SOS International is klantgericht. Via korte lijnen houden we nauw contact met onze opdrachtgevers, ook in de dagelijkse operatie. We leveren actuele en transparante rapportages. We investeren in snelle en adequate informatievoorzieningen op cruciale momenten. En we denken mee over innovatie, kostenefficiëntie, marktontwikkelingen en het optimaliseren van de dienstverlening.

Onze hulpverleners zijn empathisch en mensgericht. In hun persoonlijke aanpak geven ze de gedupeerde ruimte voor regie, en ondersteunen daar waar nodig. Zijn gaan ‘the extra mile’ en laten uw klanten er niet alleen voor staan. Kortom: we gaan met uw klanten om, zoals we zelf behandeld zouden willen worden.

In onze dienstverlening kijken we steeds naar nieuwe mogelijkheden: nieuwe diensten, nieuwe manieren van communiceren en verbeteringen in de samenwerking met onze partners. Hiervoor ontwikkelen we innovatieve ondersteunende platforms, apps en tools. Zo verbeteren we de snelheid, flexibiliteit en kostenefficiëntie van onze dienstverlening.

Een sterke naam in publieke en zorgsector

Door steeds onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen, heeft SOS International een sterke reputatie opgebouwd in zowel de publieke als de zorgsector. Met onder andere:

Hulpverlening in noodsituaties

De inzet van professionals en hulpverleners tijdens crisis in binnen- en buitenland; in opdracht van verzekeraars en overheid.

Crisismanagement

Vaste capaciteitspartner voor meerdere partijen in het publieke domein en zorg ten tijde van crisis of calamiteiten; in opdracht van overheid en partijen op het gebied van publieke gezondheid.

Toegevoegde maatschappelijke waarde

Oplossingen voor impactvolle maatschappelijke kwesties met coördinatie, regie, uitvoering en (medische) triage; in opdracht van overheid.

©2024 SOS INTERNATIONAL- Ontwikkeld door Snazzy Digital Agency